Vettig försäkring?

Hej!
I och med att cykeln blev stulen, så blev jag bittert påmind om att försäkringsvillkoren på cykeln kunde varit bättre. Någon som har koll på vilka (bra) cykelförsäkringar det finns?
Den jag har nu ligger självrisken på 25% av cykelns värde (dock minst 1500), plus att jag måste vänta en månad efter stölden, för att sedan kolla med polisens hittegods innan jag ens får skicka in försäkringspappren.

Detta innebär ju att jag måste gå ungefär två månader utan (pengar till en ny) cykel, och ni kan ju själva räkna ut hur mkt två månader gör, så här i början av säsongen. :(
/D

TH

Trygg Hansa har 25% minst 1000 kr och vänta 15 dagar före anmälan. Lite bättre men inte bra.

Djungel

Cykelförsäkringar, ersättningar och väntetider är en djungel.

Det var en lång diskussion om det på happymtb.org förut. Kolla där så hittar du många bra uppslag.

BTW så skulle jag ha fått vänta 30 dagar förra våren när grabbens cykel blev stulen. Det gick att tjata sig förbi det "hindret" så att dom tog anmälan direkt.

Det var för övrigt Trygg Hansa.

/Mattias

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
wakemaster MTB försäkring?? Mountainbike 3

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg