Jag planerar en långsegling från Stockholm till Amsterdam och tillbaka under juli 2012, och det kan finnas en eller två platser över. Båten är en Bavaria 38 från 2008. Jag tänker mig svenska östkusten ned med strandhugg på Gotland och Öland, sedan någon dansk hamn, så Kielkanalen, en snutt på Nordsjön och så in i det holländska kanalsystemet. Delvis dygnetrunt-segling, delvis ta det lite lugnt med besök i små mysiga samhällen, besök på puben osv. Det är inte nödvändigt att du har seglingserfarenhet, det viktiga är ett gott humor (även när det regnar och blåser), flexibilitet och en förmåga att kunna umgås med olika människotyper i en grupp. Jag tror det blir en jättekul med väldigt starka upplevelser! Är du preliminärt intresserad, hör av dig till par@atomer.se för en förutsättningslös diskussion. Jag kan också behöva besättningsmän eller besättningskvinnor för kortare turer utgående från norra Stockholm under säsongen. Själv är jag drygt 50 och har seglat i fem år, tog utsjöskepparintyg i höstas (steg tre).
Vem vill segla med till Amsterdam i sommar?
- Trådstartare Perta
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kan man segla jorden runt utan större erfarenhet av segling
- Börjat av avslutad210712
- Svar: 1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sistaminuten! Chans att hänga med på Atlantsegling Västindien till Sverige.
- Börjat av Toppman
- Svar: 0
-
-
-
-
-
-
-