Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vem vill amatörtävla på en ren XC-bana på ca 72km?
Jag vet att fler söker efter XC-lopp med mest skog och svår terräng. Jag kan erbjuda detta på den stig som jag nämnt tidigare på Utsidan. Med START i Västerhaninge cyklar vi till Lida över till Tumba, Albysjön och med MÅL i Stuvsta. Vad sägs om det? Kom med idéer.
Tror det måste vara en inofficiell grupputflykt om något.. Precis som någon nämnde tidigare i någon tråd (Hellasgården och cykelorientering tror jag) så måste man ha markägares tillstånd för att arrangera tävlingar.
För att få sträckningen komplett skulle jag vilja dra om Lida-Brantbrinks IP/Storvreten Tumba. Vi kör alltid vit/svart vilket är smala grusstigar men med mycket löpare på. Jag vet att Spårvägen CK kör i Flemingsbergs/Tullingetrakten. Med tanke på att allt är tallhedar kring Lida/Brantbrink så borde det gå att få till en riktigt fin singletracksträckning däremellan... Någon som har erfarenhet av detta så vi kan komplettera med ännu mer singletrack på 72km-banan?
Vi kan väl göra som så att vi dekorerar dom slingor som vi tycker är bra med oranga slipsar runt träden annars för man väl lära känna kartan inför varje tävling eller utflyckt, vilket i sej är en rolig och naturlig utmanning.