Välkommen till Utsidan; jag ser att du bara skrivit i denna tråd, så insikten om vilken guldgruva detta forum kan vara, och att det är försett med en hyggligt fungerande sökfunktion, kanske ännu inte har drabbat dig
.
Det är många forumskribenter som är duktiga på det här med utemat, men det stämmer att jag råkat skriva om både veggo och glutenfritt, då mycket - men inte allt - av min egen mat uppfyller de kriterierna.
Men eftersom jag fixar min mat själv, så kan jag bara tipsa om hur man gör just detta. Med egenhändigt fixad mat går det rätt enkelt att få ihop en både vegetarisk och glutenfri matsedel; jag tror däremot att det kan bli dyrt, enformigt och inte så vikteffektivt, om ni bara vill ha färdigköpta hela rätter.
Hoppas ni har nytta av
denna och
denna tråd - allt i den förra är inte vegetariskt, och allt i den andra är inte glutenfritt, men den sammanfallande delmängden är rätt stor
Det finns länkar i mina inlägg i dessa bägge trådar, som leder vidare till fler tips och recept.
Här finns t ex en sammanställning av bra proteinkällor, uppdelat på vegetariska och animaliska.
Här finns massor med roliga tips på mat från invandraraffärer, som ofta är väldigt användbar på vandring; mycket av detta är både vegetariskt och glutenfritt.
Här finns en sammanställning på veganska ingredienser och recept, allt är dock inte glutenfritt.
Detta är bara vad jag kommer ihåg på rak arm, eftersom jag själv råkat skriva i trådarna, men det finns som sagt många fler duktiga kockar på detta forum, så sök vidare själv