Hej! Jag letar tips på vegansk turmat som inte behöver kokas eller röras till i kastrull. Jag är inte intresserad av att laga mat i det vilda, så jag letar något som antingen är ätfärdigt direkt eller med absolut minimal matlagning. Äter man animalier är det inte så svårt att fixa till med mars-barer, ölkorv, salamikorvar och annat, men jag har haft svårt att hitta vegetarisk mat som är lika kompakt, hållbar och/eller vikteffektiv.
Två rätter jag har i repertoaren är t.ex. gröt med fröer och frukter, och bulgur/couscous med rapsolja och grillkrydda. Dessa kan jag låta svälla med kallt vatten i sina egna portionspåsar under natt eller vandring, och sedan äta direkt ur påsen när det är dags. Jag har även tänkt testa att göra müslipåsar med lite kokosmjölkpulver i som sedan blandas med vatten, återstår att se om det blir ätbart.
Sitter någon på några veg-tips med ungefär samma sjukligt låga ambitionsnivå?
Två rätter jag har i repertoaren är t.ex. gröt med fröer och frukter, och bulgur/couscous med rapsolja och grillkrydda. Dessa kan jag låta svälla med kallt vatten i sina egna portionspåsar under natt eller vandring, och sedan äta direkt ur påsen när det är dags. Jag har även tänkt testa att göra müslipåsar med lite kokosmjölkpulver i som sedan blandas med vatten, återstår att se om det blir ätbart.
Sitter någon på några veg-tips med ungefär samma sjukligt låga ambitionsnivå?