Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Riskerar återigen att bli utfiskad av Trassel...
Sådant blev tyvärr icke fallet. En 0:a till protokollet. Behagligt pass dock.
@Trasselkludd
Åtta spön och inget napp? Jag tror att du ska använda mindre och mer känsliga flöten...
Åtta spön och inget napp? Jag tror att du ska använda mindre och mer känsliga flöten...
Ett stycken spö ombestyckat med proportionellt flöte.... Det var dött i graven så att säga...
Jag måste börja smyga hela vägen till vattnet. Både igår och idag har jag lyckats träffa på någon som önskat mig lycka till.
Då blir det ingen fisk.
Igår så lyckades jag lyfta upp en räka på land. Den kanske satte sig på spötoppen när den var i vattnet.
Idag gick det sämre ändå. Halkade till och återfick inte greppet så jag ramlade i omgångar ner för en liten klippa tills jag blev liggande på rygg uppochner som en sort skalbagge och hade lite problem att komma upp. Filtsulor är luriga grejer. Bra grepp eller absolut noll grepp.
Då blir det ingen fisk.
Igår så lyckades jag lyfta upp en räka på land. Den kanske satte sig på spötoppen när den var i vattnet.
Idag gick det sämre ändå. Halkade till och återfick inte greppet så jag ramlade i omgångar ner för en liten klippa tills jag blev liggande på rygg uppochner som en sort skalbagge och hade lite problem att komma upp. Filtsulor är luriga grejer. Bra grepp eller absolut noll grepp.
Ah, det är bojflöten man ser på bilden...Ett stycken spö ombestyckat med proportionellt flöte.... Det var dött i graven så att säga...
Absolut noll poäng.Jag måste börja smyga hela vägen till vattnet. Både igår och idag har jag lyckats träffa på någon som önskat mig lycka till.
Då blir det ingen fisk.
Absolut noll poäng.
Absolut fiktiva stilpoäng för flyguppvisning 👍
Anmäler lite mete i min å i morgon tisdag. Körde ett kortare pass i ån igår utom tävlan , blev 20 abborrar varav 10 i ok matstorlek och 8 mörtar. Säger som Bengt Östes fiskeprogram hette "Visst Nappar Det"
Eftersom vattnet i ån var nere i sommar-lågvatten ovanligt tidigt i år , innan alla vattenväxter gjort att det inte går att meta på många ställen har jag kunnat meta på ställen som det var många år sedan jag testade senast. Nappar hela tiden, gårdagens 1-timmars fiske gav 23 abborrar och 3 mörtar = 33p.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg