Vaude cykelväskor

Jag tänkte köpa nya cykelväskor (bak) då mina Karrimor börjar gå sönder efter ca 30 år

Vad jag fattat av andra inlägg så är det bästa som går att uppbringa Vaude och Ortlieb

När jag kollar på jag tror importerar Vaude finns inte ett ord om Vaude cykelväskor http://www2.normark.se/public/Servlet?action=login_anonymous&page=newlayout.jsp

Vill dom inte sälja eller?

Med Google hittade jag dock denna webbplats http://www.outdoorstore.se/?cat_id=33&gclid=CJO8tNzL-psCFQcTzAodJRBhzA

Någon som har erfarenhet av Outdoorstore?

Ortlieb har jag hittat på Svima och Globetrotter i Tyskland och hos dessa har jag handlat förut.

Per

Vet inget

om Outdoor store men har hyfsat bra erfarenhet av ett par liknande väskor från Vaude som jag köpte i Berlin. Sitter stabilt men en liten plastbit som man trycker in i övre hållarna har lossnat och försvunnit. Den plastbiten är till för att anpassa till pakethållare med klen diameter på pakethållarens kantrör/kantstång upptill. Märker dock inte att det försämrat funktionen.

Sitter betydligt bättre på pakethållaren än Biltemas motsvarighet. Vaudes är prisvärda.

Thure

Byte av Vaude importör

Jag var in på en av de lokala butikerna som säljer Vaude ryggsäckar. Dom ringde till Vaude-importören Normark och kollade hur det var med Vaudegrejerna. Få fredag denna vecka är sista dagen dom säljer Vaude, sedan är det Bios http://www.bios.se/ som ska ha hand om importen av Vaudes produkter.

Per

kanonbutik

Jag köpte mina Vaude Aqua Back där och fick dem levererade på 2 dagar. Många betalningsalternativ och mot faktura passar mej bäst, klockrent... Priset är också det billigaste jag hittat på svenska nätbutiker.
Kan varmt rekomendera att handla därifrån.

om Outdoor store men har hyfsat bra erfarenhet av ett par liknande väskor från Vaude som jag köpte i Berlin. Sitter stabilt men en liten plastbit som man trycker in i övre hållarna har lossnat och försvunnit. Den plastbiten är till för att anpassa till pakethållare med klen diameter på pakethållarens kantrör/kantstång upptill. Märker dock inte att det försämrat funktionen.

Sitter betydligt bättre på pakethållaren än Biltemas motsvarighet. Vaudes är prisvärda.

Thure

Kan bara precis instämma med Thure. Har också tappat någon av adapterhylsorna men de sitter väldigt bra ändå.
En enda gång har väskorna lossnat (använder dem i snitt 4 dagar per vecka till och från jobbet 2*10km) men det var då jag cyklade i god fart ned i ett fotbolssstort hål med framhjulet, jag tog en flygtur över styret och landade i en dypöl 3 meter längre fram och tappade andan. Oskadd konstaterade jag att en väska hopapt loss men bara att knäppa dit igen och vrida styret rätt (och konstarera att tänderna var oskadda) och köra vidare.

Mina röda med rullstängning köpte jag på sportson-butiken i Karlskrona, tror de kostade 1000 SEK men väl värda sitt höga pris.

/Patrik

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg