Vaude cykelutrustning

Vaude.

Hejsan!!

Om du ringer till Outside i Malmö (skåne) så kan de säkert skicka en katalog till dig.Har dock ej deras telnr.Men det står i telefonkatalogen.Lycka till.

/Nicklas

Getout.se säljer Vaude-prylar, så de har lite info typ mått och vikt, om det är det du söker?

Kolla under "För färden och världen" -> "På land" -> "Cykelväskor". Inte helt intuitivt att hitta...

Tack för tipsen :) men jag tycket att Vaude är så stora att de borde ha en webbsida där de presenterar sina produkter.

Dom har infon på sin tyska sida, men inte på den internationella!
Klicka på Produkte och Produktkatalog och sen Radtaschen.
Daniel

Re: På tal om packväskor...

jmlove; sa:
Någon som testat???

MVH
Jmlove

Japp, funkar utmärkt!

På fram, Biltema: Packväska, fram
Av kraftig polyester 600 D - 100 % vattentät. För montering på främre pakethållare/lasthållare. 198,00 kr
Funkar också utmärkt!

Re: På tal om packväskor...

jmlove; sa:
Kolla in det här: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=786&iItemId=47298

Kostar ju nästan NADA!
Någon som testat???

MVH
Jmlove

Mmm jag har provat - det slutade med att ett av fästena pajade, detta kan dock ha berott på lite dålig montering på pakethållaren vilket gjorde att fästet satt i spänn. Biltema bytte snabbt och enkelt ut väskan. Jag tror att detta kan vara ett bra lågprisalternativ för helgturer etc. Inget för långcykilngen dock då fästena är klenare i plasten än vad t.ex ortliebs fästen är.
Mvh
/Henrik

Undrar om det håller...

för 6 dagar på Sörmlandsleden? Ett kök, en flaska gas, liggunderlag och torrt klädombyte?

hållbarhet

Väskorna ser helt ok ut men de har två svaga punkter.

1. fästena. Köper man vaude eller ortlieb så får man beprövade fästen. Jag har ingen aning om fästena på biltemaväskorna håller men jag skulle inte räkna med det

2. vattentätheten. Biltemas väskor tål säkert ganska mycket regn men de är inte 100% vattentäta som de påstår.

/rikard

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg