Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Om du ringer till Outside i Malmö (skåne) så kan de säkert skicka en katalog till dig.Har dock ej deras telnr.Men det står i telefonkatalogen.Lycka till.
På fram, Biltema: Packväska, fram
Av kraftig polyester 600 D - 100 % vattentät. För montering på främre pakethållare/lasthållare. 198,00 kr
Funkar också utmärkt!
Mmm jag har provat - det slutade med att ett av fästena pajade, detta kan dock ha berott på lite dålig montering på pakethållaren vilket gjorde att fästet satt i spänn. Biltema bytte snabbt och enkelt ut väskan. Jag tror att detta kan vara ett bra lågprisalternativ för helgturer etc. Inget för långcykilngen dock då fästena är klenare i plasten än vad t.ex ortliebs fästen är.
Mvh
/Henrik
Väskorna ser helt ok ut men de har två svaga punkter.
1. fästena. Köper man vaude eller ortlieb så får man beprövade fästen. Jag har ingen aning om fästena på biltemaväskorna håller men jag skulle inte räkna med det
2. vattentätheten. Biltemas väskor tål säkert ganska mycket regn men de är inte 100% vattentäta som de påstår.