Vaude aqua back fram

Hej,

tänkte beställa hem ett par vaude aqua back när som helst.

Eftersom de är anpassade för att ha bak undrar jag om de kommer att fungera fram med en tara lowrider.

Tror ni att de kommer ta i marken?

Hej,

tänkte beställa hem ett par vaude aqua back när som helst.

Eftersom de är anpassade för att ha bak undrar jag om de kommer att fungera fram med en tara lowrider.

Tror ni att de kommer ta i marken?

De kommer troligtvis att slå i marken. De går nästan 10 cm lägre än de som är anpassade till lowrider. Jag har använt väskorna fram på min cykel men har inte lowrider utan en vanlig pakethållare fram.

Ok, fast det kanske ändå är bäst att ha en front. annars blir det tufft i svängarna =)

Om du använder lowriders så är det bäst med Vaude front.... Monterar du en vanlig pakethållare fram så har det ingen betydelse vilken modell du har fram. Skillnaden känns inte stor om du kör med liten eller stor väska fram. Det vikten på väskan som har betydelse.

Tänkte inte på att jag kunde montera t.ex. en tubus cargo (bak-pakethållare) fram, har nu beställt hem en lowrider tillsammans med en cargo samt vaude back..

Blir till att leta vaude front nu.

Tror inte den modellen är vattentät. Har kommit fram till att jag nog ska köpa en front-väska.

Det blir nog bra. Ingen risk att den tar i marken iaf.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg