Vattentäta tunnor

Hallåsan!

Har under tidigare paddeltur observerat ett gäng tyskar som förvarade all packning i vattentäta tunnor som flöt ifall man skulle välta. Var kan man få tag på dylika? (Helst utan att importera från Tyskland.) Skulle revolutionera mina paddelsemestrar framöver om jag inte behövde oroa mig för att förlora alla ägodelar vid mer våghalsiga strapatser (eller oväntat väderomslag på öppen sjö). Kan tillägga att detta gäller kanadensare...
 
Eftersom du varit så slö när du gjort din profil vet jag inte var i landet du bor... i Gbg finns det sådana tunnor

Friluftsbutiker har dessa, kanotbutiker likaså. Både Femmans sport och Kanotcentrum i Gbg har haft vita med rött skruvlock.

Kvibergs överskott har en enklare blå plasttunna med gummilock och en ring av stål som låser locket.

/M
 
Jag köpte tunnor frân en kemifabrik i Linköping.
Dom var urtvättade men behövde vädras lite innan schampodoften försvann.
4-5 tunnor kostade en rejäl laddning fikabröd.
Sâ mitt tips är att kolla om du har en liknande industri i närheten, dom brukar stapla tomtunnorna ute och gâ in o frâga nâgon.
 
Beror ju lite på vilken storlek du ska ha, men jag kan medela att kronans skittunnor är ganska bra, inget skruvlock men de sluter mycket tätt och det krävs en hel del för att de ska gå upp. I kanadensare borde detta funka fint, specielt som en större tunna rymmer mer i fröhållande till hur skrymmande den är i kanoten.

Kan även vara en ide att kolla efter en vattentät behållare att sitta på, där sparar du in en del utrymme likaså (om du inte har en sådan här korkad kanot med fasta sittdon dvs.).

Vad är det för kanot och hur stor är den? Länk med bild/ritning?
 
kolla på någon kemisk industri

Kolla om det finns någon kemisk industri som kan undvara några begagnade 75 liters plasttunnor. Det går att köpa genom vissa friluftsbutuker för ca 300 sek men jag köper själv in dem för 65 sek på min arbetsplats.

Kanske gamla SOAB i Mölndal har tunnor,de heter väl McWorther idag, eller?

Stiffe
 

Liknande trådar