Fick byxorna i veckan. Köpte även en Vindblus och lite annat skoj. Har inte direkt hunnit testa dem fullt ut dock. Så recension är väl att ta i.
Använder dem när jag cyklar fram och tillbaka till jobbet just nu (vädret har ju varit rätt kasst). Vad jag kan se så håller de måttet. De är väldigt lätta (allt är ju relativt dock) och rymliga. Passformen indikerar "normala" storlekar. Själv köpte jag en 48/50. Har normalt lite under 48 men det gick vägen.
Hur mkt vatten de står pall för är svårt att säga. Det skulle jag behöva testa ordentligt .. dock håller det upp idag så ..
Cykling blev lite för hög intensitet upplevde jag. Dvs byxorna hann inte riktigt med att andas och jag fick en lite blöt känsla över låren. Nu cyklar jag alltid lite tufft så det måste ni tänka på. Kan inte avgöra om byxorna läcker vatten från utsidan men det vore rätt märkligt isf. Det ska ju vara vattenpelare 4000mm. Kan ha haft ngt med vinkeln som byxorna hamnade i under cyklingen. Per def ska de vara vattentäta. Effekten kan givetvis ha förstärkt av att utsidan av byxorna kyldes ned av regn och vind.
Har burit byxorna utan ngt plagg under vilket går utmärkt. Egentligen är det ju skalbyxor som sagt. Nätfodret känns dock mjukt och behagligt.
Slitstyrkan oroar mig mer. Givetvis finns det förstärkningar över benslut, knän och rumpa. Skalbyxor är kanske inte så tuffa i allmänhet. Vad vet jag.
Jag tror att priset är det som övertygar mest iaf till slut. Skulle vara intressant att se en riktigt jämförelse mellan Discovery och mer prestige-laddade modeller. Jag är nöjd men har å andra sidan inte så mkt att jämföra med.
Frågor?
[Ändrat av battleangel 2003-07-06 kl 08:24]