Vattentät påse önskas

Är på jakt efter en vattentät påse att ha vid canadensarpaddling. Vilka är alternativen? Ortlieb såklart och kanske någon av dessa. Sen har jag för mig att Stadium har några, men jag hittar inte dom på deras sida. Rekommendationer och erfarenheter?
 
Om den inte ska vara så stor som man kanske vill ha just i en canadensare (?) så finn det billiga täta säckar med rullförslutning på Biltema. Har en själv, men har inte använt den jättemycket, men hittills har det "funkat".

(Om man ska ha dem i kajak är det dock bättre med lite glatt nylonaktig yta så att de är lättara att få att glida in i utrymmena.)
 
Biltema!

Tack, bra tips. Men jag kan inte hitta någon i katalogen... Vilken sida eller artikelnummer?

Jag hade bara tänkt att ha kameran i den, resten får klara sig med plastpåsar i en ryggsäck, det brukar funka.

[EDIT: Jag hittade en cykelväska, är det den du menar? Den skulle nog funka.]
[Ändrat av Vandrare 2006-07-12 kl 13:05]
 
Hmm "Skall ej nedsänkas i vatten"? Men den ser ju bra ut. Trist om den läcker bara, en riktigt bra paddeltur innebär ju att kanoten blir vattenfylld iallfall en gång. Är den lufttät, dvs om man rullar ihop den och klämmer på den, pyser det ut?

Hade helst köpt säck från http://www.rockwater.se , inte så mycket dyrare än Biltema, men dom hade stängt denna veckan. Får väl kika på Biltemasäcken.
 
Vandrare; sa:
Hmm "Skall ej nedsänkas i vatten"? Men den ser ju bra ut. Trist om den läcker bara, en riktigt bra paddeltur innebär ju att kanoten blir vattenfylld iallfall en gång. Är den lufttät, dvs om man rullar ihop den och klämmer på den, pyser det ut?

Hade helst köpt säck från http://www.rockwater.se , inte så mycket dyrare än Biltema, men dom hade stängt denna veckan. Får väl kika på Biltemasäcken.

Äh, det är väl nån sån där feg brasklapp för att de
ska slippa köpa nya kameror åt folk!

Om jag uttrycker mig svepande, så är den väl lika tät som annat med rullförslutning. Jag skull våga slänga den i vattnet med kamera och mobil, men jag skulle väl inte ha den till att dyka med...
 
Mezzner; sa:
Äh, det är väl nån sån där feg brasklapp för att de
ska slippa köpa nya kameror åt folk!

Antagligen. Det blir en sån, ska ändå dit å handla bildelar. Tar nog den större så man för ner lite annat också, det är bra med extra flytkraft.
 

Liknande trådar