Vattentät kompression?

Vattentäta packsäckar med ventil funkar väl likadant. Inga remmar behövs ju eftersom det komprimerade inte kan svälla utan att luft sugs in, och har du ingen ventil kommer du ändå inte att kunna komprimera särskilt hårt.

id_46_t_product_photos.jpg


"Wx-tex" från Pacific Outdoor finns på till exempel Intersport, Stadium och Naturkompaniet under McKinley-flagg, Everest-flagg eller bara som Wx-tex.
Billigast på Intersport.

Men de kan vara tyngre än dina förslag...
 
Nordesjö; sa:
Men de kan vara tyngre än dina förslag...
Jag har en säck med ventil, funkar bra. Har två säckar utan ventil, funkar mindre bra. Alla är rätt så tunga och skall man nu få en av världens lättaste ryggor så vill jag ha två lätta kompressionspåsar ;-) En för sovsäck och den andra för kläder.
 
Sea to Summit

Naturkompaniet i Uppsala har Sea to Summit-säckar med "Event"-membran. Vattentäta, kompimerbara och i olika storlekar. Riktigt bra verkar det som.

/glimmen
 
Köpte en Haglöfs watatait (stavas det så?) förra sommaren. Lämnade den tillbaka nästa dag för att den inte höll kompressionen längre än ett par minuter. Det kan ju förståss hända att det var något fel på just det exemplaret.
 
Sea to Summit

De Sea to Summit jag har, är visserligen lätta och vattentäta men saknar ett fäste eller en rem för mothåll i botten vilket för det svårt att dra ut det man knöat in.

Per Brune
 
Rungá; sa:
skall man nu få en av världens lättaste ryggor så vill jag ha två lätta kompressionspåsar ;-)

Rätt tänkt, men då ska du ju hitta silikonbelagd nylon, så att det blir nån skillnad.
OR-grejerna i din länk är ju inte superlätta...
Min 15-liters Pacific Outdoor (den orange som finns överallt) väger ca 160 gram. Och min Tankonka väger 85 gram.
 

Liknande trådar