Vattenrygga?

Hej hej! =]

Ska på en alpenistkurs i franska alperna och det rekommenderas tydligen att vi bl.a. ska ha med en vattenrygga.

Har tittat på Platypus Liquidator och Camelback Lobo och vet inte riktigt vilken som är bäst. Såg igår att Lundhags även har kommit med en.

Är det någon här som har erfarenhet av vattenryggor och kanske kan rekommendera någon?

Som OT kan jag även nämna att jag måste köpa damasker... ska jag köpa billiga i bomull/polyester eller ska man satsa på lite dyrare vattentäta sådana?

Stadium rygga
Jag har en liten (12L?)stadiumryggsäck med deras vattensystem, ca 2L. Den fungerar mycket bra. Relativt stor öppning för vattenpåfyllning. Vattentätt blixtlås överst och möjlighet att komprimera. Jag har alltid med den när vi åker skidor och sonen har den vid fjällvandring. Jag har för mig att den kostade ca 550 kr med vattensystemet.
rekomenderas
mvh
ht

Köp Camelbak!

Finns alldeles för många dåliga kopior som du vill undvika, speciellt om du hade tänkt använda den under flera år. Köper du Camelbak får du dessutom utmärkt service om du mot förmodan skulle behöva det.

/Johan ES

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg