vattenflöde funäsdalen?

Funderar på att åka till funäsdalen/rogen under första veckan av juni, tänkte jag skulle vandra och fiska lite men förväntar mig inget drömfiske:) men hur är det med vattenflöden och ev snö vid den tiden på året?
Tack på förhand
Erik

Hej,

jag har tyvär inget svar på din fråga, men jag tänker ochså på en tur i grövelsjö/rogenområdet i juni - och jag frågar mig ochså hur snöläget är vid den tiden. Jag tror det har jo kommit mycket snö de senaste veckorna.

Hälsninger från österrike
Markus

Rogen

Jag har varit i Rogenområdet - Fjällvattnet vecka 22 många gånger.
Normalläget är följande
Vatten , brukar vara mycket blött och vatten i vattendragen
Snö - drivor lite här och var, brukar inte hindra framkomligheten.
Fiske - Totalt värdelöst om inte isen ligger kvar ute på sjön, då går det att fiska längs iskanten.
Annars om du skall du ha god chans på fisk så är det i småsjöar typ Abborrtjärn
Björn - Det börjar bli tecken på mycket björn i området och med tanke tiden på året så gäller det att ta sig i akt!
Övernattning
STF Rogenstugan har inget räddningsutrymme - går ej att övernatta i utanför säsong
STF - Skedbrostugan funkar - men där brukar det inte finnas ved = kallt på natten.
Myskoxar - Norrut mellan Skedbro och Tänndalen kan det finnas myskoxe som inte heller den är så kul att träffa den här tiden på året när de har kalvar.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg