Vattenfall efterlyses

Hej!

Jag efterlyser vackra och lite större vattenfall i fjällvärlden. Det ska vara häftigare än Silverfallet i Grövelsjön!

Varför? Jo, min medvandrare var föga imponerad av nämda lilla vattenfall då vi var där i höstas. Så nu när vi har börjat fundera på nästa tur vill jag planera in en titt på något som är lite vassare! (Så han blir tyst;))

Fallet i Unna Reiddavagge vet jag om, men finns det flera fina vattenfall? VAR??? Jag kan inte påminna mej något speciellt fast jag grunnat hela dagen...

Tacksam för tips!

Hälsn. BrittMarie

kvikkjokksfjällen

mellan njunjes o tarrekaise finns ett som är vackert och som låter tufft.
sen finns förstås inte långt där ifrån passeuksa -inget stort fall, men högt och vackert iom 'dörren'.

Re: kvikkjokksfjällen

Emmma; sa:
sen finns förstås inte långt där ifrån passeuksa -inget stort fall, men högt och vackert iom 'dörren'.

Hej Emma!

Passeuksa har jag hittat på kartan (har just nu bara tillgång till de småsnuttar lantmäteriet visar på sin hemsida)

Det "tuffa", är det i Njunjesjåkkå? Kan du ange lite noggrannare var det ligger?

Hälsn BM

Re: Re: kvikkjokksfjällen

swabr; sa:
Emmma; sa:

Hej Emma!

Passeuksa har jag hittat på kartan (har just nu bara tillgång till de småsnuttar lantmäteriet visar på sin hemsida)

Det "tuffa", är det i Njunjesjåkkå? Kan du ange lite noggrannare var det ligger?

Hälsn BM
Det är nog Akkamfallet som avses som det"tuffa". Ovan Akkamkårså finns också fint vattenfall.
Det vatten som rinner över Passeuska är "brudslöjor".

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg