Tämligen säker på att en grävling tycker att det är smaskens med daggmask och annat som bor under min gräsmatta. FÖr mig får han gärna vara i skogen bredvid tomten och böka men vill inte att han förstör min gräsmatta. Finns något sätt att se till att hen inte trivs på tomten, någon doft att hälla ut eller något annat som inte är giftigt? Jag tycker inte heller den behöver skjutas bort, om hen bara kunde hålla sig i skogen på andra sidan gärdsgården.
Har läst om att skapa oordning och möblera om utomhus men det verkar inte funka på mitt nattgäst.
Nätterna är ju så ljusa nu så jag inbillbar mig att lampa med rörelsevakt inte heller har stor effekt, eller?
Vi har katt som ibland är ute på nätterna men har inte hört att de råkat i luven på varandra någon gång.
Tacksam för tips på någon form av "grävlingskrämma"!
/Patrik
Har läst om att skapa oordning och möblera om utomhus men det verkar inte funka på mitt nattgäst.
Nätterna är ju så ljusa nu så jag inbillbar mig att lampa med rörelsevakt inte heller har stor effekt, eller?
Vi har katt som ibland är ute på nätterna men har inte hört att de råkat i luven på varandra någon gång.
Tacksam för tips på någon form av "grävlingskrämma"!
/Patrik