• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vars ska jag PRAKTISERA??

Jag behöver förslag! De är så att jag håller på att utbilda mig till Fjälledare å ska ha min sista praktik nu i vår (3 Veckor) å jag ser ut som ett stort frågetäcken, hag inte den blekaste om var jag ska ta vägen, så om någon har en bra idé eller varit på nått trevligt och lärorikt ställe så kan ni väl höta av er till mig!! Jag skulle nli så glad, sitter ju med pannan i djupa veck hela dagarna å försöker hitt apå något vettigt... Ha dé
kram // Emma
emmakarvonen_@hotmail.com
 
Fjellnäs högfjellspensionat är trevligt! Inte precis alpinistturer och så - snarare välbeställda medelålders sportlovsfirare o.d. Fast riktigt gemytligt ställe. De som driver stället har numer småungar och brukar således hyra in guider då och då när de själva inte har möjlighet att leda. De kanske vore intresserade av att anställa ngn person på mer permanent basis!?
En fundering bara, vet inge mer än så.


HMFL
 
Storulvån

Storulvån verkar vara trevligt. De är placerade bredvid snasamassivet. Vad jag vet har de guidade telemarksturer, kurser i fjällsäkerhet m.m.

Mycket vacker och storslagen natur hör också till sevärdheterna men det känns kanske som ett lärorikt ställe? Kanske för "low fi" för dig?
//Janne