Varningstejp

Hejsan

Undrar om någon vet var man kan köpa tejp i skrikiga färger (orange/gul eller liknande) gärna reflekterande. Gärna lite bredare ca:50mm. Skall varv för att märka ut saker som skall synas även när det är skymning/mörkt. Har sett endel bilar och motorcyklar som har det på framsidan av backspeglarna mm.

Hoppas ni förstår vad jag menar.

REFLEX

I lite större tygaffärer kan man ofta köpa reflextejp i olika bredder, vissa har en kant av knallorange eller röd. Har även sett reflex"tyg" med klister på baksidan som man kan klippa i rätt storlek.

Tackar

Tack för tipset men jag vet inte om det skulle funka då jag tänkt använda det i och nära vetten.

Pelle

Reflex tejp

På Clas Ohlson (var annars) finns självhäftande reflextejp 20*30 cm i vit röd, blå, orange, gul och grön men färgerna är inte speciellt skrikiga. Till små saker som mobiltelefon och GPS använder jag reflextejp från Biltema.
Till vissa saker använder jag spinnakertejp som finns i skrikiga färger. Spinnakertejpen är tunn så det behövs flera lager för att det ska synas ordentligt, vid för få lager lyser färgen på underliggande material igenom. En av mina arbetskamrater har skrikig orange färg på backspeglarna på sin MC, jag ska fråga honom i morgon (om jag kommer ihåg) var han köpt det, jag tror det är något han klistrat på och inte något påmålat.

Jag har inte sett skrikig reflextejp i någon syaffär/ tygaffär trots att jag springer rätt mycket i alla möjliga och omöjliga tygaffärer. På Hjertmans, hjertmans.se finns reflexband artikelnummer 5836 att sy fast, att döma av katalogen och hemsidan är färgen gul.

Per Brune

Dekorima...

...1 trappa ned Sveav/Olof Palmesg i Sthlm
Reflex, Neon och mycket annat underligt på metervara med/utan klister
Köpte röd och vit starkt självhäftande reflex (samma typ som finns på utryckningsfordon på land och till sjöss)till mina ispikar, cyklar mm

...lev i synk...
Robert

MC tillbehör

Frågat min arbetskamrat, han trodde reflextejpen finns hos Touring butiken http://www.touring.se men där hittar jag inget, men däremot hos skoterbutiken http://www.skoterbutiken.se/skoter/ under övrigt, med det finns säkert på fler MC butiker. Men sök själv med en sökmotor på mctillbehör.

Jag tar och besöker Dekorima nästa gång jag åker till på shoppingresa till Stockholm.

/Per

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg