Varning för spåren i visättra sthlm!

Vill Visättra idrottsplats verkligen ha några besökare i framtiden?

Idag var man ju lite sugen på skidåkning efter den fantastiska 5 milen av södergren, brink & co.... begav mig sugen ut till visättra idrottsplats i huddinge/flemingsberg... Ush vilken besvikelse!Där var spåren mestadels nertrampade... fullt med hundskit runt hela spåret... jag utgick från orlången/flemingsbergsviken och där var ju spåren fram till idrottsplatsen helt ok... men ... på vägen tillbaka (för jag var tvungen att vända i elljusspåret i vissättra gick inte att åka) till orlången mötte jag två killar på motorcross som hade kört sönder större delen av spåret mellan vissättra och orlången.

Vore det inte en bra idé om man som ansvariga för en idrottsplats såg till att spåren underhölls och såg till att det inte körs med motorcyklar i spåret... sätta upp lite bajskorgar och ha någon slags tillsyn?
Min rekommendation är att hoppa över Visättra idrottsplats, och åka lite längre till Lida friluftsgård istället som verkar ha stenkoll på sina spår... ingen skit inga som trampar sönder spåren och absolut inga motorcyklar!

Jag kommer ALDRIG mer att besöka visättra idrottsplats... och det gäller alla aktiviteter som anordnas där... det är Lida som gäller...

//Thomas Huddinge

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bomber_5000 Tar bindningarna i spåren? Turskidåkning 12

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg