Varning för platypus!

Köpte en liten löparryggsäck (mar. 2001) med ficka för vätskepåse och slang och till den en Platypus BigZip. Efter fjärde löpturen med ryggsäck och vätskepåse upptäckte jag att påsen läckte som ett såll! Hela ryggsäcken var blöt. Det visade sig att det hade blivit hål på flera ställen ungefär mitt på påsen. Hålen hade uppstått där påsen varit vikt. De påklistrade logotypmärkena hade också flagats loss (av vattnet) och spridits i ryggsäcksfickan där de också delvis färgade av sig.
Jag var mycket förvånad eftersom inga vassa föremål som kunde skava på påsen fanns i ryggsäcken. Påsen låg i avsedd ficka i ryggsäcken avskiljd från ryggsäckens större avdelning där några klädesplagg förvarades (varav ett med dragkedja). Inga märken syntes på ryggsäckstyget. Ingen fara tänkte jag, det går på livstidsgarantin... Men icke! Yttre åverkan blev svaret från den svenska återförsäljaren dit min butik skickat den och därmed ej godkänt reklamationen. Mycket svagt anser jag och vill härmed varna för att köpa denna produkt. Är det möjligtvis någon annan som haft liknande problem med Platypus?

Har haft ungefär samma problem. I delen i botten på påsen viks genom konstruktionen gång på gång och går till slut sönder så att påsen läcker. Kasst!!!

F.E.M 2000

Jag var uppe o spranf FEM i sommras med en polar enduro säck (platypus påse) som också sprack. Men jag ringde till friluftbolaget (som säljer sådana) och det var inga problem utan att de skickade ny. Så testa att gå till dem!

Ps. Dock så har både den och en till gått sönder, så platypus i sig suger. Köp en i tyg, finns bland annat på naturkompaniet. Håller kanon

Behandlar man en Platypus som en ganska ömtålig påse så är det en riktig bra grej. Jag är nöjd med mina enlitare då jag inte har haft så stora förväntningar på dem. Har haft dem i kajaken och på fjället men de håller måttet alltjämt.

problemet kan lösa med 1,5 liters petflaskor ,pröva den "mjuka" sorten (den går att presa hop när den är slut) gängorna ska passa...

Avrell; sa:
problemet kan lösa med 1,5 liters petflaskor ,pröva den "mjuka" sorten (den går att presa hop när den är slut) gängorna ska passa...

Jo, aningens slitstarkare, men den är på tok för hård för att man ska orka suga ur något vatten m.h.a. slangen. Då krävs det ju att vattenbehållaren är mjuk, typ Platypus eller Camelbak.
För övrigt kan jag bara säga att jag haft min Platypus i ca två år utan problem, nedpackad i vandringsryggsäck, vid kllättring, löpning och cykling ihop med slang m.m. m.m. Tycker den är kalas! Tack utsidan!

/ Nicke

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
2004-06-16 Varning ! Transportera 1
LarsBq Hur länge håller en platypus? Transportera 6

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg