Dagens tips är att inte beställa från backpackingforever.de. Tyvärr gjorde jag just detta den 23 mars i år. Alla beställda föremål var listade som 'in stock' med kort leveranstid. Efter några e-mail till deras kundservice dök så småningom (men kraftigt försenat) ett paket med vissa av sakerna upp. Några e-mail senare fick jag en återbetalning för en av sakerna som inte dykt upp. Fortfarande idag (ungefär ett halvår senare) saknas fortfarande två beställda saker och några pengar tillbaks har jag inte fått. Dessvärre har deras så kallade kundtjänst slutat svara på mail också.
Köpet har jag betalt med ett SEB visa-kort. Någon av er som har något tips på hur jag kan gå tillväga för att få tillbaks det förlorade beloppet?
Vad som är än viktigare är att varna andra så inte fler råkar ut för detta oseriösa företag. Jag har därför skrivit en review på trustpilot och gjort en polisanmälan i Tyskland. Bör jag anmäla till någon myndig het i Sverige och i så fall vilken samt hur?
Köpet har jag betalt med ett SEB visa-kort. Någon av er som har något tips på hur jag kan gå tillväga för att få tillbaks det förlorade beloppet?
Vad som är än viktigare är att varna andra så inte fler råkar ut för detta oseriösa företag. Jag har därför skrivit en review på trustpilot och gjort en polisanmälan i Tyskland. Bör jag anmäla till någon myndig het i Sverige och i så fall vilken samt hur?