Trist!
jarlmoden; sa:
Prao-eleven på telefonen sa att deras skrivare var trasiga, så när de ska ta hand om en order skriver de lappar för hand! Tydligen så oläsligt att de skeppar till fel personer också.. Inte jätteimponerande direkt.. Blev småsur, milt sagt.
Så till dess att de lagat sina skrivare, eller ännu hellre anställt kompetent personal, avråder jag från köp.
Oerhört tråkigt att det ska behöva gå så illa.
precis som Boran skrivit så gjorde vi en sambeställning i våras och jag blev djupt imponerad av den toksnabba leveransen. Allting flöt verkligen perfekt. Efter detta så har jag hört och läst om andras erfarenheter med CMM Online och de har alla varit positiva med tre undantag om vi räknar med dina och Borans erfarenheter. Dessutom så har de ju fått goda ömdömen/resultat i omröstningar om "bästa nätbutiken" och liknande om jag förstått saken rätt...
Jag börjar undra om det inte finns en koppling till någon, för oss okänd, händelse i tiden när saker och ting börjat bli sämre. Ditt ordval när du skriver "praoelev" antyder ju t.ex. att det inte är någon van person som haft hand om det hela och Borans långa muntliga beskrivning av hans ryggsäcksaffär är inte heller något som gav intryck av full koll. Till det ska läggas mina egna erfarenheter från den beställning jag gjorde i somras...
Om jag förstått saken rätt så hade en del av postadressen fallit bort vilket gjorde att de ville ha kompletterande upplysningar vilket jag också gav dem inom en halvtimme. Så långt allt väl. Sedan hände ingenting innan jag en vecka senare fick ett mail som sa att frakten skulle bli avsevärt dyrare än utlovat, dock utan förklaring. Jag frågade varför och bad dem samtidigt ta bort en artikel som jag klumpigt nog råkat köpa på annat håll. Sedan dröjde ytterligare en vecka innan jag fick bekräfta min order igen, dock med vettig fraktavgift och allt i övrigt enligt önskemål. Sedan dröjde det ytterligare 4-5 dagar innan de skickade prylarna.
Allt som allt så tog det hela närmare 4 veckor vilket är avsevärt sämre än min och Borans första, betydligt mer skrymmande, beställning som jag fick aviserad efter två arbetsdagar.
Kanske läge att bedriva efterforskningar för att klura ut vad som orsakat denna allmänna försämring. Jag vägrar tro att det är en slump då flera personer drabbas inom en relativt kort tidsperiod.
Tillsvidare så håller jag mig till butikerna hemmavid samt de som jag kommer att passera de närmaste veckorna, bl.a.:
- Au Vieux Campeur m.fl. i Toulouse
- Field&Trek i London
- Snow+Rock i London
Supertrevliga Lucy på Up&Under får naturligtvis också vara med på ett hörn...
[Ändrat av haskell 2003-09-18 kl 20:56]