Varför separat tjejsida?

Varför har Utsidan en separat tjejsida?

Ok att outdoorvärlden lätt blir grabbig och mansdominerad, men det känns inte som att det gör det bättre att sortera ut "tjejgrejerna" och lägga dem på en egen sida.

Jag antar att avsikten är att "låta tjejerna också komma fram". Men effekten blir ju bakvänd - det gör ju bara att grabbarna får vara ifred på resten av sajten. Tjejerna hamnar vid sidan av, liksom lite på undantag.

Dessutom befäster tjejsidan en inte alls särskilt självklar uppdelning mellan killar och tjejer. Det är ju inget som säger att man behöver särskilja oss.

Nej, fram för "integration" i stället för segregation!

Förlåt om jag har blivit för mycket moralgubbe här, men jag var tvungen att säga detta... sedan kanske jag inte borde ha något att säga till om i frågan, eftersom jag själv är man.

För övrigt en fantastiskt innehållsrik och bra sida (utsidan) för utomhusfolket!

Hare/ Micke

clindh

Forumvärd
Den där diskussionen har (förståss) varit uppe ett antal ggr förut, kolla forumarkiven.

Historien var att det var några tjejer som tyckte det vore en kul grej med en sådan avdelning och ville driva den, så då satte vi upp det. Så det är ingen "killidé". Numera är avdelningen rätt still då det saknas en redaktör där, men forumet finns kvar och används. Som sagt har det diskuterats fram och tillbaka i forumet om det skall finnas ett speciellt forum. Utan att komma till konsensus.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg