Varför Point65?

Fibbe; sa:
Om jag hittar ett par löparskor för 1400:- som funkar till 100% för mig är jag nöjd med detta köp. Om jag väljer ett par för 700:- som bara känns sådär anser jag att jag har slängt bort 700 pix i onödan.
Har jag tur så är det dom för 700 som sitter som gjutna och då kan jag ju glädjas åt detta.

Jag tycker mig se en typiskt vanlig miss i det där resonemanget: Du hoppar över alternativet att skorna för 1400 skulle vara dåliga.

Det finns fyra alternativ:

Skor för 1400 är bra = Lyckat köp
Skor för 1400 är dåliga = 1400 bortkastade
Skor för 700 är bra = lyckat köp
Skor för 700 är dåliga = 700 bortkastade

För mig känns det meningslöst att köpa nåt dyrt om jag inte VET att det är bättre, och det är det oftast svårt att veta utan att prova.

Bra analys!

Tänkte inte så långt själv, när jag läste.

Förmodligen är vi nog mer överens med varandra än vi tror.

Det är svårt att skriva vad man menar. Lägger man till läsarens eventuella feltolkningar, så kan det bli som när tjugo personer står i ring och skall vidarebefordra en oförvanskad mening laget runt...

Mvh
Strmbrg,

En karatespark rakt in genom en öppen dörr!

Jag har inte glömt eller hoppat över detta alternativ, däremot ligger det implicit i resonemanget. Det är ju också relaterat till föregående inlägg så det ska ju in i sitt sammanhang.

Träna på dessa påståenden:
"Ingenting är skönare än sex"
"Onani är skönare än ingenting"

Fast vi kom lite långt från ämnet nu va....

Stefan

Re: Re: Tack för kommentarerna!

mikstr; sa:
Varför använda skygglappar?
Tycker att ditt resonemang är lite farligt! Hur kan du rekomendera en produkt utan att ha provat någon annan?? Rädd att bli besviken??

Medborgarna i DDR tyckte nog att Trabanten var en bra bil av samma anledning som du tycker den flatbottnade Pointen är en bra kajak??
/Micke

Jag är nog benägen att hålla med strmbrg här. Att vara nöjd med något bottnar ju i en känsla och den står oberoende av vad man har testat eller inte.

Exempelvis är jag är väldigt nöjd med min fru, jag har visserligen provat några töser innan jag gifte mig men om man tänker på hur mycket otestat det springer omkring därute.....
Nej man undrar nog vems resonemang som spricker!

Stefan

Guest

Gäst
Re: Re: Re: Tack för kommentarerna!

Exempelvis är jag är väldigt nöjd med min fru, jag har visserligen provat några töser innan jag gifte mig men om man tänker på hur mycket otestat det springer omkring därute.....

Okej..så du kan rekommendera din fru då, Stefan? Jag ska genast ta och testa henne.. :)

Ps: Hoppas inte du nu tar illa vid dig av mitt lilla skämtinlägg..!?

/Jonas

Det råder ju i princip fri konkurrens men jag kan tipsa dig om att hon inte gillar golfare, hon tycker det är en fjollsport! :)

Stefan

Re: Re: Re: Tack för kommentarerna!

Fibbe; sa:
Nej man undrar nog vems resonemang som spricker!

Stefan

Hej Stefan!
Om du jämför din fru med kajaker, så tycker jag väldigt synd om din fru!

Till skillnad från kvinnor så finns inte en prefekt kajak till någon! Det går inte att hitta en kajak som är bra till allt. Testa o paddla fors med en havskajak i glasfiber om du är osäker på vad jag menar!

Därimot så förstår jag Lasses inställning och den är sund. Men man ska nog vara försiktig när man lovprisar en/sin kajak.
/Micke

synd är rätt

Att jämföra sin älskade med det bästa som finns är väl snällt?
Upp till var och en om det är hallonsaft, kall öl eller glasfiberkajak.

point 65 tror jag

var var frågan,
jag tycker om man vill ha en kajak och vill börja paddla
så finns det inget billigare än att köpa ifrån Estland, och det tycker jag är bra för ju fler vi blir kan vi "snoppa" av vitudden snobbarna.

Jag började inläggen i detta forum med att sjunga kajakpaddlingens lov oavsett prislapp. Nu är man helt plötsligt både VKV-snobb och hustrumisshandlare. Jag hoppar av.....

Stefan

Äh, varför då?

När du hoppar av. Brukar du använda flottör, göra en halv roll eller tar du dej till en brygga eller strand?

:)

Strmbrg,

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Katten03 Seabird expedition LV vs Point65 Jolly Roger Crunch? Paddling allmänt 3
uffe-puffe Point65 vinner pris Paddling allmänt 8
frega Point65 XP18 - sjöegenskaper & kvalitet? Paddling allmänt 11
blomer Laga Point65 plast kajak Paddling allmänt 0
torger Någon som provpaddlat nya Point65 XP18? Paddling allmänt 109
Trilla Point65 picnic Paddling allmänt 13
nosslrak Point65 SeaRover Paddling allmänt 0
Guppi Trapper vs Point65 eller någon annan Paddling allmänt 3
Mike C Point65 förbättringstips? Paddling allmänt 3
Heiner Reval Expedition vs. Point65 XP Paddling allmänt 3
KillerKaninen önskar åsikt om Point65 crunch vs Prijon Paddling allmänt 1
r-u-x Point65 Navigator Roder Paddling allmänt 1
loova Fotstöd till Point65:a Paddling allmänt 5
Kajakob Utrustning till point65 XP, vad skall man tänka på? Paddling allmänt 12
loova Nya point65 modeller Paddling allmänt 24
andreaz POINT65 i KONKURS Paddling allmänt 19
fiddeliten Point65 i Estland? Paddling allmänt 1
Packningsvolym hos Point65/Mari/Reval Paddling allmänt 1
Fredric Uthyrning av Point65-kajaker? Paddling allmänt 7
nikesorn Någon som har erfarenhet av Point65 K1 S Paddling allmänt 2
nikesorn Är Point65 K1 R rundbottnad elr flatbottnad? Paddling allmänt 8
Damitri Point65 från Estland?? Paddling allmänt 1
wallacegromit Point65 VR eller R? Paddling allmänt 1
soren_dk Point65 - Modeller Paddling allmänt 2
Point65? Paddling allmänt 4
Beslutsångest: Point65 eller Prijon seayak Paddling allmänt 6

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg