Varför inga redigerings möjligheter!

Skrev en recension och fast än jag tycker att jag läste instruktionerna så blev det fel. Upplevde helt enkelt att något inte stämmde. Skrev detta och skickade sedan ett mail och bad er redigera min recesion. När jag 3 dagar sedan kollar om den är fixad finner jag istället ett otrevigt formulerat meddelande om att "det minsan inte är något fel på programmet inte"! och "ni minsan inte har tid att ordna saken nu"!
Då undrar man varför ni på Utsidan inte lägger in en redigeringsfunktion?
Ni ber oss besökare bidra, men när det blir fel och det inte finns verktyg så man kan fixa felet dirrekt, så får ni faktiskt skylla er själva.
Dålig stil att lägga ut ett sådant meddelande och inte maila mig dirrekt!!! Det var klart och tydligt skrivet till mig personligen.
[Ändrat av theDude 2001-04-30 kl 01:01]

clindh

Forumvärd
Nu finns det

Så då - nu har vi en redigeringsfunktion för Recensionsbanken; när man står på ett recensionsobjekt eller recension man själv lagt in tillkommer en länk "Redigera ditt..." fram.

Ursäkta de något näsvisa kommentaren, det var inte meningen att på något sätt vara otrevlig eller direkt rikta det till dig - det är ju fler som gör detta fel och jag har försökt förtydliga beskrivningen. Men det är snarare jag själv som skall ha kritik istället för ni användare - ett svårförståeligt program är ett dåligt program!

Nåväl. Det är vad jag vet inget direkt fel på programmet - man lägger ju först in ett objekt, om man inte hittade ett passande i listan, sedan recenserar man det. Dock kan formulären och texterna säkert göras bättr så att man förstår detta med all önksvärd tydlighet, alla förslag på förbättrad förklaring odyl är välkomna.

Tack Christer!

Ursäkta mitt slarv, jag skall vara mer nogrann ifortsätningen! Gillar sajten så mycket att jag lagt in den som start sida. Nu var det bara det här med butikens sortiment...

Nu är jag inte lika imponerad längre....

Hej! Tack för redigeringsfunktionen i recensionsbanken. Men varför kan man inte ta bort en recension eller ändra rubrik? Tycker att ni skall ge dem som varigt vänliga nog att bidra till er sajt full kontroll att ändra sitt material. Nivån av interaktivitet tror jag är avgörande för om en sajt som denna skall överleva! Jag har tex efter några recensioner blivit bättre och nu gått tillbaka och hittat fel i de jag skrivigt tidigare. En av dom ligger under fel rubrik. Då det inte gick att ändra rubriken fick jag hålla på att klippa och klistra tillet annat fönster. Men sedan gick det inte att ta bort den gammla recensionen så nu får jag sitta här skriva mail till er ändå! Onödigt och tidsödande! Jag betalar visserligen en fast avgift, men många betalar faktiskt för den tid de är uppkopplad.
Recensionen jag vill att NI skall ta bort är följande: http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=1287
Den nya jag gjort ser ut så här:
http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=1347

clindh

Forumvärd
Fixat

Vi betar av önskemål i tur och ordning. Vi har ju inga anställda som jobbar med utveckling, så det kan tyvärr ta ett tag innan nya funktioner kommer till (läs: när undertecknad får en ledig kväll...).

Nu finns även borttagningsmöjligher på både egna recensioner och objekt. Dessutom kan man byta kategori på objektet (det är väl det du menar med Rubrik ovan?)

Tack Christer!

Skäms att jag är på er så!
Ni får ha lite tålamod då jag är "groundad" och kuckelimuck-medicinen tar dåligt!
MVH!
Peter T

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg