Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Men jag förstår inte riktigt vad du menar med att jag kan ha "vilket tält som helst"?
Jag söker ett tält som ser ut som ett sånt där "beigefärgat ryggåstält som man har sett på filmer från Afrika, där man kan ha ett bord, en säng, ett par stolar och en kamin" - typ.
Men jag kanske är helt ute och seglar..
(Har ett par Hillebergtält ifall nån undrar, och testar en kåta från Tentipi i helgen, men dessa kallar jag inte safaritält..)
jag hittade när jag googlade på safaritält var antingen resor till Afrika eller länkar till Furuviks och Kolmårdenparkerna där man kan övernatta i safaritält.
Kan du stå ut med att tältvikterna är såpass höga som 30 eller 40 kg på bara tältduken?
Det jag associerar till safaritält är en jättetarp med öppna sidor. Sedan har man diverse hängmattor med myggnät där under som man sover i, funkar nog fint där det är varmt hela tiden.
Ja det var vad jag hittade också då jag googlade. Jag tror att jag kan stå ut med de vikterna. Var det nåt särskilt tält du tänkte på på Fritidsbutiken?
Ja det var vad jag hittade också då jag googlade. Jag tror att jag kan stå ut med de vikterna. Var det nåt särskilt tält du tänkte på på Fritidsbutiken?