Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vet inte vad du menar med lövskog. Duger fjällbjörkskog?
Från din profil så antar jag att du menar turskidåkning. Härjedalen och Norra Dalarna tycker jag har det pålitligaste inlandsklimatet i Sverige med lång skidsäsong. Men bergen är ju häftigare i Lappland för att inte nämna Norge.
jag har hittat ett stællet med bjørkskog omsommaren och skidåkning om vintern.Geilo i Norge. lika långt att kjøra som till sælen i sverige(från malmø) ca 80 mil. dock ær hær mer fjæll och større vidder.
Med lövskog menar jag mer ädellövskog liksom (alm, lönn, ek, bok mm). Naturen som finns kring dessa träd gillar jag verkligen.
Är det någon som har varit i Sunnmörsalperna på sommaren? Jag var där i vintras och tyckte det verkade vara fint även på sommaren. Såg bokar t ex trots att det finns glaciärer uppe på bergen bredvid!
har ju många klimat och växtzoner på nära avstånd från varandra. Södra Spanien likaså liksom Kalifornien, Seattle, Nya Zeeland, Turkiet. Libanon kanske går bort för närvarande.
Du har mycket att välja på om du kan tänka dig att byta land.