• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vansinnes marsch

Jag har fått en fix idé om att vandra 12 mil på under 24 timmar. Jag är mycket vältränad och envis... Men är det möjligt? Själv är jag tveksam, men lurar på det ändå! 5km/h medelfart, äta när jag går, lätt klädsel o mycket lätt packning, använda stavar.
Vill bara ha svar om någon tror att det kan var möjligt. Att det är galet kan ni får tycka i tysthet.
/J

Vansinnigt eller inte, men 12 mil är 3 st Marathon. Mitt rekord är från lumpen, och det var ju 6,5 mil på 18 timmar har jag för mig, men då med 20 kilo på ryggen, vapen i hand (7 kg, AK4) och tunga boots på fossingarna. Dessutom vila / sömn i 3-4 timmar. Icke desto mindre är 12 mil ungefär dubbla sträckan av testmarschen på FJS.

Good luck! ;)

/ G

Jo men visst.

Jodå det ska nog inte vara omöjligt, men du får vara beredd att lida en hel del. Som exempel kan man ju ta ultramaratonlöparen Rune Larsson som om jag inte missminner mig så sprang/joggade ungefär 20 mil i medel per dag när han tog sig från kust till kust i USA förra året. Då hade han all packning inkl. tält på en vagn som han puttade framför sig.

Själv gick jag ungefär 5 mil i fjällterräng när jag var uppe i Sarek i oktober förra året och det tog oss runt 11 timmar med en matrast. Och då är jag långt ifrån någon elitmotionär. Så lycka till!

/ Stefan

Jag hakar på!

Om du inte vill gå själv så skulle det vara kul att haka på.

"Pain disapers, glory last forever"

En kul grej att tänka tillbaka på...

Anders. Anderskulin@hotmail.com

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg