Vansinne!

Jag beställde en Ajungilak Denali Artic i början av november. Efter en vecka fick jag veta att leverans kunde ske först i januari!!!
Jag tog kontakt med generalagenten (Sporthaus) och de svarade att Mammutgruppen (Schweiz) tagit över Ajungilak.
Sporthaus har tydligen svårt att få rätt leverans i rätt tid.
Antagligen vet inte Mammutgruppen när vintersäsongen börjar i norden och att vinterkollektionen bör finnas före denna. Det bådar inte gott för Ajungilak.
"Ursinnig"

1300; sa:
Jag beställde en Ajungilak Denali Artic i början av november. Efter en vecka fick jag veta att leverans kunde ske först i januari!!!
Jag tog kontakt med generalagenten (Sporthaus) och de svarade att Mammutgruppen (Schweiz) tagit över Ajungilak.
Antagligen vet inte Mammutgruppen när vintersäsongen börjar i norden och att vinterkollektionen bör finnas före denna. Det bådar inte gott för Ajungilak.
"Ursinnig"

Har du kollat med andra säljställen? Förmodligen prioriterar leverentören vissa försäljningsställen.

http://www.sportsnet.se/
http://www.sportsnett.no/

http://www.addnature.com/

Mammut...

1300; sa:
"Ursinnig"
För ett år sedan så skulle jag köpa en Ajungilak Tyin Artic. Då jag inte visste vilken längd jag skulle ha så avvaktade jag min brors köp och testade hans säck före beställning. Då jag hade bestämt mig hade priset gått upp 800,-. Det som skilde min säck i från min brors var att jag fick en broderad mammutlogga på min...

Re: Mammut...

För ett år sedan så skulle jag köpa en Ajungilak Tyin Artic. Då jag inte visste vilken längd jag skulle ha så avvaktade jag min brors köp och testade hans säck före beställning. Då jag hade bestämt mig hade priset gått upp 800,-. Det som skilde min säck i från min brors var att jag fick en broderad mammutlogga på min...

Kul att det finns fler som ogillar när 25-50% av prislappen sitter i loggan... Försöker själv konsekvent att undvika märkesvarorna av just den anledningen. Finns nästan alltid likvärdiga produkter till ca halva priset. Roligare att lägga mellanskillnaden på reskontot.

Nåja!

Det fixade sig ändå! På något sätt fixade Naturkompaniet i Gävle till det, eloge!

Mammutgruppen fick skäll efter noter. De svarade att dom inte kan ha "stora lager numera", det är inte ekonomiskt försvarbart.
Dummare ursäkt får man leta efter.

Tack allihopa och god tur!

Ajungilak

Vilken tur jag haft som köpte min Ajungilak Tyin sommaren -81 efter en kall övernattning i en då gammal sovsäck, men Ajungilaksäckenen fungerar utmärkt fortfarande. Förra vintern tältade vi, utan att frysa, i minus 34 celsius.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg