Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vandringströja...
- Trådstartare Ringnes
- Start datum
Måste då bara fråga hur varm Mitril egentligen är?
Jag är ute efter en tröja/tunn jacka som går att använda direkt utanpå understället och som håller värmen samtidigt som den andas..
Ska upp och vandra i Anderna under mars och april månad och hade då tänkt att försöka få tag i ett plagg som går att ha direkt mot ryggsäcken också.
Det blir inte kallare än 0-gradigt och det är på nätterna så någonstans runt +5 måste den ju stå pall för.
Ni som är lyckliga ägare av Klättermusen Mitril, vad tror Ni?
Jag är ute efter en tröja/tunn jacka som går att använda direkt utanpå understället och som håller värmen samtidigt som den andas..
Ska upp och vandra i Anderna under mars och april månad och hade då tänkt att försöka få tag i ett plagg som går att ha direkt mot ryggsäcken också.
Det blir inte kallare än 0-gradigt och det är på nätterna så någonstans runt +5 måste den ju stå pall för.
Ni som är lyckliga ägare av Klättermusen Mitril, vad tror Ni?
Ja man skall ha klart för sig att en tröja i den tunnaste kvaliten av softsshell (ex. klättermusen mithril el. Mammut) inte är något plagg som är särledes varmt. Dock är det utmärkt att använda sig av då man är i rörelse. Personligen brukar jag åka skridsor i minusgrader med enbart ett underställ och mithril utanpå. Likaså då man går i fjällen (har dock aldrig varit i Anderna och kan inte redogöra för de förhållanden som råder där) har det aldrig varit något problem att hålla värmen så länge man rör på sig. Däremot är det inget plagg att stå still i särskilt länge.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg