Vandringsryggsäckar

Tänkte införskaffa en vandringsryggsäck. Vill unvika dem dyra vildmarksaffärerna i sthlm. Kan nån tipsa om ett billigare alternativ. Oulet eller sajt av nåt slag!

Vad för någon sorts vandringssäck är du ute efter eller spelar det ingen som helst roll?
//Peter

Eller leta rätt på en äldre ramsäck på loppis/nätet. De blev inte omoderna för att de var dåliga att vandra med, utan för att de var svåra att frakta med flyg... En bra ramsäck är en riktigt bra vandringssäck för inga pengar alls!

Eller leta rätt på en äldre ramsäck på loppis/nätet. De blev inte omoderna för att de var dåliga att vandra med, utan för att de var svåra att frakta med flyg... En bra ramsäck är en riktigt bra vandringssäck för inga pengar alls!
Håller helt med. Hittade en välanvänd fjällräven ramryggsäck för 20 kr, fullt fungerande och den använder jag varje gång jag går ut i skogen. Jag har å andra sidan inte testat de dyra säckarna men varför göra det då denna ryggsäck känns kanon.

Det handlar inte om prylarna utan att vara ute och röra på sig. Ett 30 år gammalt loppisfynd kan hjälpa till. Återbruka mera!

ok dum fråga men..

.. varför skulle ramryggorna vara svåra att frakta m flyg??

Tydligen är det så att de på vissa ställen kastas ner /ur flygplanen. De får då smällar i de mest konstiga vinklar, de hakar i och förstör annat bagage och de går inte att "trycka till" lika effektivt som säckar med integrerade ramar. På tåg och bussar kan de vara svårare att få upp på bagagehyllorna, hyllorna är för smala. Dessutom är de faktiskt en smula svårare att cykla med... Talar vi däremot vandring är de mycket bra! Anna

Om du bor i Stockholm så har du ju butiken Säck som tillhör Get Out. Utmärkt service, bra priser och vettigt sortiment. Även Add Nature har butiker i sthlm. Det finns nog ytterligare några butiker med vettiga priser, men Säck har jag mycket goda erfarenheter av själv.
Så du behöver inte gå till dom dyra butikerna om du inte vill.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg