Jag och min pojkvän funderar på att ta tåget mellan Luleå-Narvik (i juli) då tågvägen sägs vara otroligt vacker. Däremot hade vi gärna gjort detta lite till ett lite större projekt, och jag undrar nu om det finns några vandringsmöjligheter från Narvik? Varken jag eller min pojkvän är vana vandrare, men vill gärna testa på detta. Vi är inte helt ovana vid att vara i naturen. Finns det några vandringsleder lämpliga för nybörjare, gärna med i allafall någon möjlighet till sovstuga? Vi har dock tält så vi behöver inte sova i stuga varje natt. Jag undrar också om det finns möjlighet att fiska också? Krävs det fiskekort? Vart skaffar man sådant?
Kom gärna med förslag på turer, hur länge man är på språng osv. Ju mer info, desto bättre, som sagt, jag är supernybörjare på detta! (Kanske till och med har postat detta i fel forum...)
Tack på förhand!
Kom gärna med förslag på turer, hur länge man är på språng osv. Ju mer info, desto bättre, som sagt, jag är supernybörjare på detta! (Kanske till och med har postat detta i fel forum...)
Tack på förhand!