Jag och några polare har planerat väldigt länge att långvandra någonstans från Boden och sedan vidare in i Finland.
Vi har alla läst överlevnadsböcker och vet exakt hur vi ska bära oss åt med mat, läger, vatten, eld osv.
Vi tänker vandra i över flera månader, vi överväger om vi ska köra på ett år.
Nu till frågan: Vart någonstans i Boden är det bra att börja vandra? Vi vill ju se lite fin natur och lite berg och sånt är inte heller helt fel!
Vi vill helst vandra i rätt så täta skogar som inte är allt för nära "civilisationen" om man säger så.
Om någon har tips om bättre platser att börja vandra från än vid Boden, så kom gärna med förslag, men det ska ligga i Norrbotten.
Själv så bor jag i Stockholm, det är därför jag behöver lite hjälp här
Väldigt tacksam för eventuella svar då jag letat som en tok efter svar redan!
Vi har alla läst överlevnadsböcker och vet exakt hur vi ska bära oss åt med mat, läger, vatten, eld osv.
Vi tänker vandra i över flera månader, vi överväger om vi ska köra på ett år.
Nu till frågan: Vart någonstans i Boden är det bra att börja vandra? Vi vill ju se lite fin natur och lite berg och sånt är inte heller helt fel!
Vi vill helst vandra i rätt så täta skogar som inte är allt för nära "civilisationen" om man säger så.
Om någon har tips om bättre platser att börja vandra från än vid Boden, så kom gärna med förslag, men det ska ligga i Norrbotten.
Själv så bor jag i Stockholm, det är därför jag behöver lite hjälp här
Väldigt tacksam för eventuella svar då jag letat som en tok efter svar redan!