Tillbaka i världen igen
Har precis haft en toppen-tur runt Sylarna. Tyvärr fick min flickvän problem med knät så det blev inte lika mycket vandring som vi tänkt. Nåja. I vilket fall som helst så skulle jag kunna rekommendera följande:
För att snabbt komma in till fjällen föreslår jag Storulvån - Spåime - Sylarna. Vägen från Enafors till Ulvåtjärn har jag funderat på men då skulle jag vilja ha minst en vecka på mig.
Gå förbi Sylarnas fjällstation drygt nån km så finns det lite tältplater på västra sidan om Sylälven.
Enligt en man jag pratade med i bastun på Storulvån efter turen så är det ingen höjdare att gå från Sylarna - Gåsen. Däremot är tydligen Helags - Gåsen schysst.
Well. Sen kan man ju knata runt lite som man vill runt Sylarna. Pga knäproblemen så blev utforskandet där som sagt inte vad det var tänkt, men jag tror att det kan vara ganska fint att runda Sylmassivet, dvs via Nedalshytta i Norge och sen norr runt Sylarna.
Sen kan man ju från Sylarna ta vägen mot Enkälen men ta stigen som går öster om Enkälen och träffar rakt på Ulvåtjärn på tillbaka vägen och sen till Storulvån.
Hoppas ni får en fin tur. Berätta gärna hur det blev sen och vilken väg ni valde.
Ha de
// Martin