Förra veckan var min sista lediga denna sommar. Väderleksrapporterna var inte de bästa så jag gav (återigen) upp tanken på att ta mig till Mårma. Packade ryggsäcken och tog tåget till Katterat istället. Väl där väntade en sexdagarstur runt Storfjellet och Storsteinsfjellet. En vandring som bjöd på både tekniska utmaningar, men även navigeringsutmaningar.
Vill varna för att BD6-kartan inte stämmer vid passagen från Oallavággi mot Hunddalshytta, där leden delar sig i två varav den ena går mot Katterat. Leden mot Hunddalshytta svänger direkt söderut över vattendraget och mot bergväggen. Det går dock att orientera sig efter den utritade leden och norr om "sjösystemet" stämmer den bra.
Dagbok och filmer från vandringen hittar ni på min sida Utedag
Vill varna för att BD6-kartan inte stämmer vid passagen från Oallavággi mot Hunddalshytta, där leden delar sig i två varav den ena går mot Katterat. Leden mot Hunddalshytta svänger direkt söderut över vattendraget och mot bergväggen. Det går dock att orientera sig efter den utritade leden och norr om "sjösystemet" stämmer den bra.
Dagbok och filmer från vandringen hittar ni på min sida Utedag