vandring i halland

i sommar har jag vandrat en del i det inre av halland. jag har i stort sett följt hallandsleden från fjärås och söderut, men istället för att gå på själva leden har jag sökt mig till mycket små grusvägar som går utefter leden. med en bra karta i hand (gröna kartan) har det varit enkelt. det som jag sett som mest fördelaktigt med denna typ av vandring har varit att man upplevt mer av det oerhört vackra kulturlandskapet som finns i halland och framförallt fått se gårdar och djur och (inte minst) mött intressanta människor utefter vandingen. genom att följa ledens sträckning har man dessutom kunnat planera sin vandring så att man kan övernatta i de vindskydd som finns utefter leden. jag kan starkt rekommendera att vandra på ett dylikt sätt, det ger en större upplevelse enligt min mening.
är det någon som har liknande erfarenheter och kanske t.o.m förslag på liknande vandringsområden som ger samma upplevelser så gör gärna ett inlägg.

jock scott

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg