• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vandring, billigt boende och resa i UK och på Irland

Jag skulle ha lust att resa runt på landsbygden, UK och på Irland. Skulle vara intresserad av att höra andras erfarenheter av, boende, bra res sätt så man får uppleva så mkt som möjligt. Funderar åxå på fina vandrings leder i Scotland, där finns ju så mkt att välja på....Tacksam för lite svar.
Mvh
Eva Harrysdottier
 
Heisann,

jeg gjorde en sykkeltur i fjor sommer i Storbritannia og Irland. Reiste med båten fra Gøteborg til Newcastle og syklet opp til Skottland til Highlands, derfra syklet ned til Glasgow og tok toget til Stranraer, hvor jeg fortsette med båten over til Belfast. Så syklet jeg til Dublin og tok bussen til Cork. Så tok jeg båten derfra til Swansea og reiste med bussen i Wales. Hjem til Estland tok jeg fly fra Manchester. Hele reisen varte i 4 uker (6 dager av den syklet jeg gjennom Sverige, fra Stockholm til Gøteborg). Det var en fantasktisk reise og jeg kan bare anbefale å sykle og vandre i UK. Det fins mange fine sykkelruter gjennom landsbygda med gode kart som kan kjøpes på turistinformasjonen. Noen netter overnattet jeg i telt, noen på vandrerhjem i og med det kan være vanskelig å finne plass hvor man kan sette opp sitt telt.
Om det er noe du lurer på, skriv gjerne, blir glad å svare.

Lykke til med din reise.
Mvh
Terje
 
Hej

Hej Terje!
Tack för ditt svar, det lät väldigt intressant, gick det bra att ta med cyckeln på tåg och buss??? Återkommer med fler frågor senare. Måste till jobbet nu.

Ha de gott
/ Eva
 
Heisan Eva,

det gikk helt fint, ikke noen problemer. Det var litt trangt på toget i og med det var så mye folk, men jeg klarte meg godt. Og med bussen gikk det fint også. I Wales var jeg uten sykkel, den ble hos vennene mine i Cork pga at jeg hadde litt dårlig tid og trodde at jeg ikke rekker Wales på sykkel. Men om du har tid, er Wales også en fin plass for sykling. Jeg angret faktiskt litt på det når jeg så noen sykle, det var en pine å sitte på bussen og ikke kunne sykle om man er blitt vant til sin sykkel. Jeg hadde ikke forhåndsbestilt noen billetter (bare flybilletten) og var litt redd for om alt skulle gå bra, men det gikk hur bra som helst :)
Hvor lang tid tenker du å bruke og har du tenkt å sykle?

Ser fram til dine spørsmål.
Terje
[Ändrat av bronti 2006-04-19 kl 20:38]