Annapurna Cirquit
Hej Jonas!
Ang. din fundering om Annapurna Cirquit. Jag är en ca 50-årig yngling vars bilder och berättelser
från Nepal tydligen har påvekat nåt hos min 20-åriga dotter. Hon for dit i början av November och har idagarna avverkat just A.C. Hon gjorde det motsols med start i Besi Sahar dit hon tog bussen
från fr,Pokhara. Du kan läsa en sammanfattning av hennes upplevelse på "resdagboken.se".
Hennes "alias" är: "celinainworld" och inlägget är från den 5/12-09. Enda besvikelsen från
mig själv är att det numera finns en jeepväg upp till det heliga templet Muktinath. Jag gick själv
till Jomsom tur o. retur-79 och en annan 6-dagars fr. Pokhara-86. Kunde inte direkt föreställa
mig ljudet av biltutor och gasande minibussar i dessa trakter. Men min dotter är helnöjd
med detta äventyr och är ännu kvar i Nepal där hon nu kollar Noshörningar i Chitwan Nationalpark.
Kanske har du nån liten sammanfattning om din vandring till Mount Everest basecamp
Jag var själv på Basecamp Nortface, alltså Tibet-86, och funderar på om sydsidans B.C. också
vore värt ett besök.
M.v.h. och en aldrig botad längtan till Nepal. Rune Falck