Vandrade där i början på juli. Vi fick skjuts från ö-vik till Sandlågan så kan inget om den första biten. Anledningen till att vi fick skjuts dit var för att min vän i ö-vik menar att det är där "vildmarken" början, innan får man bara nöta genom villaområden och på vägar/grusvägar.
Därifrån var det oerhört vackert. Missa inte att gå ut till Balesudden med ett dopp i Balestjärn. Missa heller inte Trysunda - billigare och mer "ö" än Ulvön. Vi övernattade på Trysunda, närmare bestämt på Röskatestrand (eller nåt sånt, kommer ej ihåg exakt).
Vid Skuleberget kan man lätt spendera en hel dag. Via ferrata rekommenderas - är ni någorlunda vältränade så bör ni ta den röda leden. Jag tog den gula, för att det inte skulle vara alldeles för svårt för min dotter på 12 år.
Vi hann bara till Docksta. 3 km söder om Skuleberget. Från Skuleberget och en bit söderut går leden nära E4, men sen viker den av.
Vår sträcka blev ca 4 mil sammanlagt. Vissa delar är grusväg: ca 3 km före Köpmanholmen och 7 km efter ända fram till entrén till nationalparken. Från södra entrén är det grusväg ca 2-3 km oxå. Efter Skuleberget är det grusväg några km, vet ej hur långt då vi bara kom till Docksta.
Lycka till. Det är väldigt väldigt vackert där!