• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vålådalen - Ramundberget Påskveckan

Någon som vill turskida i Jämtland med startar i Vålådalen 29/3 och avslutar i Ramundberget 5/4.
Tanken är att åka:
Vålådalen-13km-Stensdalen-13km-Vålåstugorna-23km-Helags-12km-Fälgjägaren-16km-Ramundberget.

Kan tänka mig att övernatta i stugor eller tält, Dagarna är långa då solen går upp ca0630 och ner ca1930. Dagsetapperna är korta, turen är väl tilltagen och dag finns för att göra en topptur, åka telemark eller bara en dagstur.
Hoppas att någon natt se norrsken och då fotografera detta.

På turen kommer vi förbi Stensdalen och detta står att läsa på STF`s sida.
"Det var en stor förlust när fjällstugan brann ner till grunden i maj 2010. Istället för att bygga upp en liknade stuga tog STF tillfället till att utveckla en framtida modell för STFs fjällstugor. En fjällstuga som möter dagens och framtidens fjällturisters behov"
En förvision om hur Sylarna kan byggas då det under ett antal år pratats om att förnya stationen då den är sliten.

För att lösa tågtransporten hem kommer jag att övernatta i Östersund.

Häng med!

Söndag morgon startar jag med skidor från eller i närheten av Vålådalens fjällstation. Fortfarande inget som vill/kan hänga med?

Vill men ingen möjlighet. Jag hoppas att du får en trevlig tur. För den som tvekar kan jag säga att Joakim är mycket trevlig att skida m (vi gjorde en nyårstur för många år sen tillsammans). Jag kom hem från Ramundberget för ett par dagar sen. Mycket fint! Vore kul att komma skidande från Helags någon gång.

Jadu! Det var årsskiftet 09-10, kortare dagar och omplanering vart vi skulle fira nyåret. Valet mellan ett fullpackat Lunndörren eller Vålåstugorna där det visade sig vara lite färre besökare. Och vid Stensdalen blev det smällkallt på extradagen när ni gjorde topptur.

Vilka minnen...

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg