Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kan det verkligen funka att åka ner så tidigt? Det är ju roligt för det är tidigt och det är ju rätt prisvärt också. Men är det snö? Någon som varit ner så tidigt som har lite erfarenhet?
Jag har i och för sig inte varit där så tidigt, men byn ligger på 2.500 meter och nästan all skidåkning är ovanför denna nivå, så det är tämligen snösäkert. Men i den rådande värmeböljan i alperna är det ju lite svårt att sia...
Jo, de 2300 meterna brukar borga för mkt snö men för två år sedan var det inget vidare en bit in på säsongen och v. 50 är ju tidigt. Tex så öppnar de två (eller tre om man nu vill) andra dalarna först ett par veckor senare. Bra sugen är man iaf.
Kan det verkligen funka att åka ner så tidigt? Det är ju roligt för det är tidigt och det är ju rätt prisvärt också. Men är det snö? Någon som varit ner så tidigt som har lite erfarenhet?
man kan ju aldrig garantera att det finns snö, oavsett tidpunkt pa aret. vanligtvis finns det dock nästan alltid snö sa det räcker i december men offpistakningen kan de vara lite si och sa med. oftast för lite för att kunna aka överallt utan att vara rädd om skidorna.... annars har säsongen börjat ganska bra, i alla fall i österrike. kom ca en dryg halvmeter (i dom högre regionerna) för 10 dagar sedan. därefter har det varit relativt kallt och nu i veckan skall det snöa igen. än sa länge är det dock bara glaciärer som har högsäsong, men det ser som sagt lovande ut....
Du menar i offpisten? För några år sedan i Val Thorens var det inte ens snö i pisten. Fullt med svarta stenar överallt . Och det var i mars vill jag minnas.
somule; sa:
annars har säsongen börjat ganska bra, i alla fall i österrike. kom ca en dryg halvmeter (i dom högre regionerna) för 10 dagar sedan.
det bästa är väl att hålla resmål öppet så länge det går och se var snön hamnar. det är ju inte speciellt svårt att få tag på boende v.50.....jag bokar själv aldrig mer än en vecka före (lågsäsong).