Ursuit AWS är extrem slitstarka, neopren tätningar kräver ingen underhåll, toppkvalité till en helt ok pris.
Min personliga favorit är Ursuit MPS, väldigt tunt GoreTex, andas väldigt bra för att vara en torrdräkt, smidigt att ta på eftersom den har genomgående dragkedja. Neopren tätningar. Ursuit rekommenderar att man har något utanpå dräkten, men det struntar jag i och har inte haft några problem, den håller förvånansvärt bra. Har en guide kollega som har haft sin MPS i flera år och den har hållit för en massa guidningar och kurser, och det sliter klart mer på en dräkt än vanligt användning. Priset ligger på runt 5500, det är snorbilligt för en dräkt i GoreTex.
Eftersom den har genomgående dragkedja, så är den inte 100% tät runt halsen när man extensiv rollar. För mig funkar den problemfritt för räddningar och enstaka rollar, tröjan under blir kanske lite fuktigt runt halsen. Men ska man träna roll i timmar, bör man leta efter en annan dräkt eller helst en Tuiliq. Och som grädde på moset funkar MPS under en Tuiliq, så man är torr även om man gör en wet exit.