Efter att jag tagit del av inläggen på forumet så står jag då inför det stora beslutet att köpa ett par vandringskängor. Frågan är given – vad ska man välja? Jag slänger ur mig en massa funderingarna och tankegångar så får vi se vad resultatet blir.
1. Det är inte helt givet att det bästa valet är att välja ett par ”sköna” kängor, typ Meindl, som i princip bara är att använda omgående. Innerfodret kan slitas ut om det inte är skinn, Gote-Tex skiktet kommer någon gång att slitas ut alternativ gå hål på.
2. Kängor av skinn går att få vattentäta om det sköts riktigt!
3. Kängor av typ Lundhags måste gås in ordentligt innan de ens blir sköna, om de nu går att få lika sköna som Meindl-typerna.
4. Är Vibram-sulan överlägset bäst?
5. Om man vill ha kängorna till långfärdsskridskoåkning, ska man tänka på nåt speciellt då?
6. Det gör förstås ingenting om de också är snygga.
7. Tips på bra pjuck önskas!!!
//Matz
1. Det är inte helt givet att det bästa valet är att välja ett par ”sköna” kängor, typ Meindl, som i princip bara är att använda omgående. Innerfodret kan slitas ut om det inte är skinn, Gote-Tex skiktet kommer någon gång att slitas ut alternativ gå hål på.
2. Kängor av skinn går att få vattentäta om det sköts riktigt!
3. Kängor av typ Lundhags måste gås in ordentligt innan de ens blir sköna, om de nu går att få lika sköna som Meindl-typerna.
4. Är Vibram-sulan överlägset bäst?
5. Om man vill ha kängorna till långfärdsskridskoåkning, ska man tänka på nåt speciellt då?
6. Det gör förstås ingenting om de också är snygga.
7. Tips på bra pjuck önskas!!!
//Matz