Jag köpte mig en Osprey Poco AG Plus för snart 1 år sedan, betalade 2200:- och kunde inte vara nöjdare, jag tycker den fungerat utmärkt.
Den är lätt att ställa in och den sitter bekvämt på mig som är 1,87m lång och har lite för många kilon runt magen.
Den har bra med fack och lätt att ta av och på med lillgrabben sittandes i den.
Byglarna för fötterna är utmärkta och han somnar i den så fort vi är ute och går.
Regnskyddet ingick och är lätt och sätta på och av och skyddar bra.
Gällande armarna så har jag inte lagt märke till det du undrade om vinkeln, tycker grabben lägger armarna som han vill, leker oftast med min keps eller så lägger han dem "innanför" väskan eller under hakan för att sova. Ser inte att de är 90 grader hela tiden, kan ha dem utanför hängandes ner, det viktiga är nog att man inte sätter grabben och sittplatsen för långt ner för då kommer garanterat armarna vara i en konstig position.
Det enda som gjort mig orolig var då Osprey hade ett problem med sina spännen. Outdoorexperten jag köpte från skickade dock mail och varnade och efter jag följt guider från Osprey så var det bara att köra. Bra av säljaren och bra instruktioner från Osprey.
Kan vara att tänka på om du tänker köpa begagnat, tog med varningstexten längre ner så du vet vad du ska checka.
Överlag är jag kanonnöjd med våran Osprey Poco AG Plus!
VIKTIG SÄKERHETSVARNING
Inspektera din produkt
Osprey Poco AG-bärstolar
Osprey Europe råder kunder att inspektera sina Poco AG-bärstolar på grund av ett eventuellt fel på spännena som innebär en risk för fysisk skada.
Endast Poco AG-modeller (Poco AG Premium, Poco AG Plus och Poco AG) berörs, och det handlar om produkter köpta efter den 29 januari 2016.
Alla andra Poco-modeller (d.v.s. modeller som INTE är Poco AG) sålda mellan 2012 och januari 2016 berörs inte.
Om du äger en Poco AG-produkt, SLUTA GENAST ATT ANVÄNDA DEN och gör en egen inspektion enligt instruktionerna på den här webbsidan
www.ospreyeurope.com
Om du har några frågor kan du också ringa Osprey Europe på nummer +44 (0) 1202 413920 mellan 08:30 och 17:00 måndag till fredag, eller mejla vår kundservice på adressen
poco@ospreyeurope.com
Du kan alltid kontakta vår kundtjänst på 021-411142.