Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vakuumförpackning
- Trådstartare SteQve
- Start datum
Ska man vakuumförpacka utrustning (antar att du pratar om kläder eller möjligen sovsäck, annat är nog inte så lönsamt att göra det med) så gäller det ju att kunna återpaketera det "i fält". Det är ju inte så lyckat om man packar ryggsäcken full med vakuumpackade grejer och sen när man använt dem får de inte plats i ryggan längre....
Mat däremot kan det nog vara större ide att prova med. Jag har sett enkla handpumpar för att vakummförpacka i vanliga plastpåsar.
Mat däremot kan det nog vara större ide att prova med. Jag har sett enkla handpumpar för att vakummförpacka i vanliga plastpåsar.
http://www.nimamaskinteknik.se/
men det är inte billigt
skulle gå att bygga själv med om man är händig
men det är inte billigt
grym; sa:http://www.nimamaskinteknik.se/
men det är inte billigt
Men där fanns ju en sån där liten handpump som jag sökt efter! tack för tipset. Inte lätt att söka vakuumpump på nätet, fel typ av prylar som dyker upp...
Jag har en liten elpump, vet inte vad den suttit i men jag misstänker att en gammal kvariepump skulle kunna fungera. En kommersiell vakuummaskin består ju av två delar, dels pumpen som suger ur luften och sen en plastsvets som förseglar det hela. För hobbybruk kan man nog klara förslutningen på andra sätt (handlar det om mat så funkar det väl att snurra på påsen och slå en knut).
Pampero; sa:Naturkompaniet har något liknande. En plastpåse med ventiler som man packar ner sin utrustning i, stänger, och rullar sedan ihop den så luften trycks ur genom ventilerna.
///Björn
Eagle Creek är märket, de tillverkar en massa finurliga reseprylar. Påsarna gör sig bättre i resväskan än i ryggsäcken för plasten är lite hård, men nog funkar det även på tur om man vill. Påsarna är gjorda för att passa kläder inte sovsäckar o dyl.
Gott nytt år önskar
Tomas & Nova
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg