Vakuum packad utrustning

Antar att kommentarerna kommer variera angående idén men jag väderskyddade min smartphone på förra paddelturen med ett "engångsskydd". Skar en lämplig bit plast och använde min köksmaskin Foodsealer och vakuumpackade telefonen. Touchen fungerar som vanligt och kopplade ett bluetooth headset till.
Smidigt då jag ville ha digitalt sjökort igång i regnet. Medveten om att det finns färdiga lösningar men nöden hade ingen lag.

..sent using tapatalk

Jag vaccar ganska mycket på (före) kanotturer. Funkar utmärkt och man kan alltid se om en förpackning inte längre är tät.

Brukar ha med några böcker på långpaddling och de ligger säkert ända tills jag väljer att bryta förpackningen. Reservtoarullen, tändstickor och varm tröja vaccas självklart.

Så länge en förpackning inte bryts kan den hanteras lite hursomhelst, även i regn.

mvh thomas

Enda nackdelen är att det inte går att vacca ett läckande nallefodral i fält...
Man kan kan vaccinera sig med dubbla lager någorlunda men vette fan hur skärmen fungerar då.

Tips är annars att kolla på Samsung nallarna , dom flesta är ju fan vattensäkra som standard.

Samsung 5 Neo , en ny variant av gamla standard 5an med grym kamera och känslig GPS.Sen ett Survivor shell som inte är vattensäkert men stötdämpare är nog bästa köpet i dagsläget

Enda nackdelen är att det inte går att vacca ett läckande nallefodral i fält...
Man kan kan vaccinera sig med dubbla lager någorlunda men vette fan hur skärmen fungerar då.

Tips är annars att kolla på Samsung nallarna , dom flesta är ju fan vattensäkra som standard.

Samsung 5 Neo , en ny variant av gamla standard 5an med grym kamera och känslig GPS.Sen ett Survivor shell som inte är vattensäkert men stötdämpare är nog bästa köpet i dagsläget

Flera av Sonys Xperia Z-mobiler är också vattentåliga, tror det var IP65 eller IP67 Sony lovar. Men ett extra lager fungerar ju även som slitskydd mot repor mm.
Kan ni länka till en sådan där "vakumpackningsmaskin" - låter som en bra ide, även om mitt huvudfokus då är mat.

/Patrik, nöjd med sina Z1 compact och Z3 compact

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg