Vättern

cjonsson; sa:
Hur var isen på Vättern då? Hade idag ett ärende ner till Karlsborg och såg att isen låg blank och fin långt ut även där nere. Skridskorna låg tyvärr inte i bilen utan, tyvärr i Badrummet på tork...

Angående min tur,i Norra Vättern, gjorde en snabb rapport nu..
http://www.cyd.liu.se/~olade839/Skridsko/vattern02.htm

Men du, Cristoffer, hur långt ut låg isen vid Karlsborg? Såg du hur andra delar av Vättern såg ut? Öppet på Stor-Vättern antar jag? Berätta allt du såg =)Mkt nyfiken!!

/Ola
[Ändrat av dexecupen 2003-02-18 kl 17:32]

vättern

Färden startade ngt. söder om Harge 09.00, Forssaviken tror jag. Riktning söderut förbi Nydalen (?) ner mot Medevi. Korsade och tvärsade en del, förundrades och njöt.Tidsbrist (arbete!) inskränkte turen tyvärr. Din utmarkerade tur såg trevlig ut, kommer att göra den så snart jag/vi jobbat undan och kan få loss lite timmar! Jan.

vättern

Hej igen! Gjorde en liknande tur idag, men vek av ut mot St. och Lilla Röknen. Gick snett ner mot Medevi/Tokanäset vidare norrut mot Forssaviken. Ja, vad ska man säga - HOPPAS ATT VÄDRET HÅLLER I SIG TILL HELGEN! Jan.

Ja, vädret!! Åkte Tokanäset upp till Hargeviken idag, men spenderade mesta tiden på rygg i solskenet med matsäcken. Dagar som dessa är det ok att vara student! Knakade duktigt i isen idag när solen värmde. Kanske Omberg och Visingsö till helgen om väder-och Vättergudarna bjuder på kalla nätter och svag/ingen vind.

/Ola

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
davidi Norra Vättern? Israpporter 1
Brune 9 personer på isflak i Vättern Israpporter 7
erila107 Is på vättern? Israpporter 2
albin.mansson Is på Alsen, Vättern Israpporter 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg