Västervik-Öland

Hej på er, jag hoppas paddla Västervik-Öland i sommar v28 och planerar starta vid Hornsudde med mellanlandningar på Klintemåla, Figeholm via Blå Jungfrun över till Öland.
Någon av er som gjort den turen? Skulle vara intressant att höra.
MVH
Roger Andersson
 
Nja inte exakt

Men jag passerade Västervik (kom från Oxelösund) och tog mig ner till St Rödskär en bit norr om Oskarshamn och lite norr om Furön. Från St Rödskär gick jag över sundet något norr om Blå Jungfrun och till Byrum, Öland.

Vart på Öland ska du?
 
Oj då, det var en långtur. Hur lång tid tog den?
Jag har tänkt mig Byrum-Borgholm-Färjestaden ungefär.
 
Turen var ursprungligen planerad till 7 dagar, och med tanke på vad lärde mig av den, så hade det varit ännu bättre om den tagit minst 10 dagar.
Men av lite olika skäl så blev den bara 5 dagar.
Jag skrev en artikel här på Utsidan om turen. Du hittar den under Artiklar - Paddling, "Kanotfärd Oxelösund-Byrum,Öland".
Det är ingen direkt reseskildring, utan mera en beskrivning av vad som funkade bra och vad som inte gjorde det. Jag hade inte gjort långtur i kanot på väldigt länge, så det blev en del förvåning över hur det faktisk var. Jag hade antingen glömt det mesta från förr eller aldrig lärt mig något.
Det blev ändå en trevlig tur. Jag fick förstås anpassa mig efter vädret, när jag gick över Kalmarsund.

thomas
 

Liknande trådar