Värmeskydd för knän?

Jag letar efter bra alternativ till Vulcan-skydd för mina knän.

Dom jag är är för tjocka, det är svårt att röra sig fritt när man tränar. Dessutom började dom lukta ordentligt illa vid tältturen nu i påsk (att använda dom varje dag i 1v utan tvätt var tydligen för mycket:).)

Någon med erfarenheter?

/Andreas
 
Apoteket

Kolla in Apotekets utbud. Om jag kommer ihåg rätt köpte jag ngn ljusblå variant till pappas knä för ngt år sedan, just i värmande syfte. Annars kan man använda tubigrip, klipp till strax över dubbel önskad längd, dra upp över knät & en bra bit över låret och vik sedan ner övre delen så att du får ett dubbelt lager. Tubigrip är billigt, lättskött (skölj bara upp, torkar snabbt) samt ger faktiskt mkt bra stöd. Dubbelt lager över vaderna hindrar exempelvis blåmärken från att uppkomma vid hård kampsportsträning, när man faller i golvet uppemot 100ggr per pass, då borde det tåla vandring och annan träning också!;-)
 
Jag kör med Rehband i 3mm neopren och de både värmer och stöder utan att det känns som att knät är gipsat. Smidiga med andra ord! Även dessa bör spolas/tvättas av efter användning, annars luktar dom inte hallon precis.....

Stefan
 
Knäskydd

Jag kör med Rehband jag också, 7154 Genu Basis med öppning för knäskålen (bra om knäskålen är öm) och kardborrband som håller skyddet på plats.

Nackdelen är att det blir riktigt varmt och gott under sommaren (och luktar, som tidigare skribent påpekade, inte hallon) men å andra sidan håller det formen riktigt bra (inte som andra knäskydd jag haft som blivit uttöjda och börjat hasa ner efter en tids användning).

/Karin
 
Liknande trådar

Liknande trådar